ПАМ’ЯТКА
УЧИТЕЛЯМ ЩОДО АНАЛІЗУ УРОКУ
З ВИКОРИСТАННЯМ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
Під час аналізу уроку необхідно:
По-перше, вирішити, чи необхідно було використовувати комп'ютерну техніку на даному уроці. Це залежить від обраної педагогом методики, тому необхідно оцінити обґрунтованість і правильність вибору методів, прийомів, засобів навчання, їх відповідність змісту навчального матеріалу, поставленим завданням уроку, навчальним можливостям класу, відповідність методичного апарату уроку кожному його етапу і завданням активації учнів.
По-друге, слід аналізувати дотримання принципів навчання під час використання ІКТ.
По-третє, слід аналізувати діяльність учителя за наступними критеріями:
• методика використання ІКТ на етапах уроку (застосовують адаптовану методику використання засобів ІКТ, авторську методику використання засобів ІКТ, використовують електронні навчальні ресурси як джерело додаткової інформації з предмета);
• методи використання засобів ІКТ (обрані методи використання засобів ІКТ використовують для активації пізнавальної діяльності учнів, обрані методи використання засобів ІКТ сприяють досягненню дидактичних завдань уроку, ІКТ використовують не як самоціль, а як додатковий педагогічний інструмент, що сприяє досягненню мети уроку.
Важливою складовою комплексного аналізу уроку із застосуванням ІКТ є робота і поведінка учнів. Під час оцінювання необхідно оцінити, як використання комп'ютерної техніки впливало на активність учнів, їхню працездатність на різних етапах уроку, як реалізувалася самостійна діяльність, чи виникає можливість реалізації особистісно зорієнтованого підходу в навчанні. Якщо ІКТ використовують нечасто, то кожне їх застосування перетворюється на надзвичайну подію, створюючи в учнів піднесене емоційне зрушення, що заважає сприйняттю та засвоєнню навчального матеріалу. І навпаки, часте використання ІКТ призводить до втрати учнями інтересу до них.
Особливу увагу на уроці із застосування комп'ютерної техніки необхідно приділяти охороні здоров'я дитини. Під час аналізу необхідно враховувати дотримання санітарно-гігієнічних вимог до уроку. Не слід використовувати ІКТ більше 20-ти хвилин: учні стомлюються, перестають розуміти, не можуть засвоїти нову інформацію. Періоди напруженої розумової праці та вольових зусиль необхідно чергувати з емоційною розрядкою, релаксацією
зорового та слухового сприйняття. Тому фізкультхвилинки, зарядка для очей на таких уроках обов'язкові.
На основі здійсненого аналізу дають рекомендації та рецензію на урок:
- виконання плану уроку;
- досягнення мети уроку;
- як застосування ІКТ впливає на результативність навчання (використання засобів ІКТ сприяє досягненню мети уроку, ефективному закріпленню матеріалу, оперативному контролю знань учнів та підвищенню якості освіти);
- які зміни необхідно внести під час повторного уроку на цю ж тему;
- загальний висновок про урок.