Дефектолог-практик - Урок української мови
Дефектолог-практик
Вівторок, 06.12.2016, 15:09
Ви увійшли як Гість | Група "Гості"Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна Урок української мовиМій профільРеєстраціяВихідВхід
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 92
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Тема:  Узгодження різних категорій слів у реченні

Мета:  Сформувати поняття про узгодження слів у реченні, вчити узгоджувати

            слова різних категорій у реченні. Розвивати усне та писемне зв’язне

            мовлення, словесно-логічне мислення, уяву, увагу, сенсорну пам'ять,

            фонетичний слух .

            Активізувати мовленнєву діяльність учнів.

            Виховувати зацікавленість у вивчанні рідної мови, самостійність,

            дисциплінованість.

Обладнання: кросворд, таблиці „Іменник”, „Дієслово”, „Прикметник”,

            ситуативні малюнки, предметні малюнки.

 

Хід уроку

 

І. Підготовча частина.

1. Організаційний момент.

2. Нервово-психологічна підготовка.

    Розв’язання кросворду.

-  Допиши літери. Прочитай слова, що означають ознаку предмета. (до слова

   ЧОЛОВІК)

 

                                        

ГАР

ДОБ

СТА

ЩЕД

МОЛО

 

 

 

ИЙ

 

 

 

 

 

 

 

3. Актуалізація опорних знань.

3.1. Само диктант слів з кросворду.

3.2. Усна робота за таблицями „Іменник”, „Дієслово”, „Прикметник”.

- Що означає іменник (дієслово, прикметник)?.

- На які питання відповідає іменник, (дієслово, прикметник)?

3.3. Індивідуальні завдання (робота біля дошки)

1) звуко-буквенний аналіз слова СВІТ (Білогруд Г.)

2) скласти і записати речення за малюнком. (Коненко С.)

3.4. Гра „Впіймай слово”  (дієслово)

Вірш „Сніговик”

Потрудивсь Назар, бо ж снігу

Аж три кошики приніс.

І зробив сніговита він,

А із моркви вставив ніс.

- Які дієслова запам’ятали?

 

ІІ. Основна частина

1.Повідомлення теми та мети уроку. Мотивізація.

- Іноді у вашому мовленні зустрічаються помилки, тому не завжди можна  вас зрозуміти. Ось ми сьогодні і будемо вчитися правильно конструювати словосполучення і речення рідною мовою. Познайомимося з новим словом „узгодження” .......

2. Вивчання нового матеріалу.

2.1. Гра „Павутиння” (складання словосполучень). Працюють 2 учня (Гоцуля Я., Копачевський А.)

                      дієслово                      іменник                            прикметник

                      писав                           брат                                  розумний

                      прибрала                     сестра                               гарна

                      ремонтував                                                           уважний

                      вишивала                                                              добра

2.2. Роз’яснення нового матеріалу на практичному матеріалі ( „павутиння”) + ознайомлення з правилом на стор.60

3. Фізхвилинка

4. Закріплення нового матеріалу. Робота з підручником.

І група – виконує вправу 227 на стор. 61 (самостійно);

ІІ група – вправа 226 (з допомогою вчителя).

ІІІ. Заключна частина

1.Гра „Сонечко” (прийом „Асоціативний кущ”) проводиться по групах

І група – підібрати прикметники до слова УЧЕНЬ

ІІ група – до слова УЧЕНИЦЯ

                (добрий, гарний,                                      (добра, розумна, дисциплінована,

                  працьовитий)                                           працьовита, охайна і т.д)

 

Порівняння результатів роботи груп.

-         Чому прикметники мають різні закінчення?

-         Як називається явище, коли слова зв’язуються між собою і одночасно змінюють форми?  (Узгодження)

2. Підсумок уроку.

2.1. Самооцінка учнів

2.2. Оцінювання уроку учнями

2.3. Оцінювання роботи учнів учителем.

3. Домашнє завдання  стор. 61. Вправа 228 (1- й стовпчик)

І група – до прикметників дібрати іменники;

ІІ група – тільки утворити прикметники від іменників.

  • Дайджест "Усе для школи"
  • Міністерство освіти і науки
  • Інститут інноваційних технологій
  • Освіта Донеччини
  • Відді освіти осіб з особливими потребами
  • Костянтинівська спец. школа-інтернат
  • Сайт для педагогів
  • Видавництво «Шкільний світ»
  • Безкоштовний каталог сайтів Каталог сайтів
    сайт Кірії Анжели Віталіївни