Тема:
Узгодження різних категорій слів у реченні
Мета: Сформувати
поняття про узгодження слів у реченні, вчити узгоджувати
слова різних категорій у реченні. Розвивати
усне та писемне зв’язне
мовлення, словесно-логічне
мислення, уяву, увагу, сенсорну пам'ять,
фонетичний слух .
Активізувати мовленнєву діяльність
учнів.
Виховувати зацікавленість у
вивчанні рідної мови, самостійність,
дисциплінованість.
Обладнання: кросворд,
таблиці „Іменник”, „Дієслово”, „Прикметник”,
ситуативні малюнки, предметні
малюнки.
Хід уроку
І. Підготовча частина.
1. Організаційний момент.
2. Нервово-психологічна
підготовка.
Розв’язання кросворду.
-
Допиши літери. Прочитай слова, що означають ознаку предмета. (до слова
ЧОЛОВІК)
3. Актуалізація опорних знань.
3.1. Само диктант слів з
кросворду.
3.2. Усна робота за таблицями
„Іменник”, „Дієслово”, „Прикметник”.
- Що означає іменник (дієслово,
прикметник)?.
- На які питання відповідає
іменник, (дієслово, прикметник)?
3.3. Індивідуальні завдання
(робота біля дошки)
1) звуко-буквенний аналіз слова
СВІТ (Білогруд Г.)
2) скласти і записати речення за
малюнком. (Коненко С.)
3.4. Гра „Впіймай слово” (дієслово)
Вірш „Сніговик”
Потрудивсь Назар, бо ж снігу
Аж три кошики приніс.
І зробив сніговита він,
А із моркви вставив ніс.
- Які дієслова запам’ятали?
ІІ. Основна частина
1.Повідомлення теми та мети
уроку. Мотивізація.
- Іноді у вашому
мовленні зустрічаються помилки, тому не завжди можна вас зрозуміти. Ось ми сьогодні і будемо
вчитися правильно конструювати словосполучення і речення рідною мовою.
Познайомимося з новим словом „узгодження” .......
2.
Вивчання нового матеріалу.
2.1. Гра
„Павутиння” (складання словосполучень). Працюють 2 учня (Гоцуля Я.,
Копачевський А.)
дієслово іменник прикметник
писав брат розумний
прибрала сестра гарна
ремонтував
уважний
вишивала
добра
2.2. Роз’яснення
нового матеріалу на практичному матеріалі ( „павутиння”) + ознайомлення з
правилом на стор.60
3.
Фізхвилинка
4.
Закріплення нового матеріалу. Робота з підручником.
І група –
виконує вправу 227 на стор. 61 (самостійно);
ІІ група –
вправа 226 (з допомогою вчителя).
ІІІ. Заключна частина
1.Гра „Сонечко”
(прийом „Асоціативний кущ”) проводиться по групах
І група –
підібрати прикметники до слова УЧЕНЬ
ІІ група – до
слова УЧЕНИЦЯ
(добрий, гарний, (добра,
розумна, дисциплінована,
працьовитий)
працьовита, охайна і т.д)
Порівняння
результатів роботи груп.
-
Чому прикметники мають різні закінчення?
-
Як називається явище, коли слова
зв’язуються між собою і одночасно змінюють форми? (Узгодження)
2.
Підсумок уроку.
2.1. Самооцінка
учнів
2.2. Оцінювання
уроку учнями
2.3. Оцінювання
роботи учнів учителем.
3.
Домашнє завдання
стор. 61. Вправа 228 (1- й стовпчик)
І група – до
прикметників дібрати іменники;
ІІ група –
тільки утворити прикметники від іменників.
|