НАКАЗ
«30» листопада 2012 р. №_________
Про підсумки вивчення стану
викладання і рівня знань
учнів 7-9 класів з історії України
Згідно з річним планом роботи школи з метою вивчення стану викладання історії адміністрація протягом листопада 2012 року здійснила контроль, що включав такі питання:
• контроль знань, умінь і навичок учнів;
• якість викладання;
• світоглядний аспект викладання;
• матеріальне забезпечення кабінету.
У ході вивчення цих питань адміністрацією школи було відвідано та проаналізовано 8 уроків з тем: «Від найдавніших часів до встановлення державності» (7-А і 7-Б класи), «Початок визвольної війни українського народу», «Занепад державного життя. Руіни» (8 клас), «Перші роки радянської влади в Україні», «Напередодні світової війни» (9-А і 9-Б класи); проведено тестування учнів 7-9 класів, проведено співбесіди з учителем, вивчено учительську та учнівську документацію.
Головною метою сучасного загальноосвітнього навчального закладу в Україні є виховання громадянина України, соціально зрілої, працелюбної, творчої особистості. Виходячи з цього, головними цілями навчання історії є:
• формування історичних знань, розвиток історичного мислення учнів, яке передбачає загальне розуміння історичного процесу в його різноманітності й суперечливості, здатності застосовувати історичні знання і набуті вміння;
• виховання в учнів особистих рис громадян України, загально людських духовних ціннісних орієнтирів, сприйняття ідей гуманізму, демократизму, патріотизму і взаєморозуміння між народами на основі усвідомлення досвіду історії;
• підготовка учнів до свідомої участі у суспільному житті української держави, усвідомлення її ролі та місця в світі, формування в них співвідповідальності за долю України.
Навчання учнів з предмета проводиться на базі кабінету, який на 80% забезпечений наочними посібниками, дидактичним матеріалом, мультимедійними засобами (ППЗ, відео-, аудіо-матеріали). Це значно допомагає вчительці у підвищенні інтенсивності уроку та підготовці до нього. Із сучасних технічних засобів навчання в кабінеті є персональний комп'ютер і вчителька періодично використовує можливості шкільного комп’ютерного класу для проведення деяких уроків.
Історію України в 7-9 класах викладає вчителька ________, має ___ років педагогічного стажу, _____ кваліфікаційну категорію.
Учитель історії України систематично та сумлінно готується до уроків, використовує сучасний досвід учителів-дефектологів області та України. Це дозволяє обирати оптимальні форми і методи навчання. Визначальним аспектом методики викладання історії є особистість розумово відсталого учня з її проблемами та інтересами, індивідуальними здібностями, базовими знаннями, рівнем сформованості вмінь тощо.
Оптимально з урахуванням рівня розвитку учнів 7-9 класів складено календарне планування, резервні години використано для узагальнюючих уроків та уроків контролю і оцінювання навчальних досягнень учнів, раціонально визначено час проведення навчальних екскурсій протягом навчального року. Учитель творчо підходить до реалізації змісту програми, вдало добирає об'єкти для вивчення та включає у зміст освіти приклади з історії свого регіону.
У кутку «Готуємося до тематичного оцінювання» вчителька постійно розміщує інформацію для учнів про те, що вони після закінчення вивчення відповідної теми мають знати: називати, наводити приклади, пояснювати, обґрунтовувати, визначати, порівнювати, застосовувати знання, робити висновки, дотримуватися правил техніки безпеки, правил поведінки в природі тощо.
Порівняно з попередньою перевіркою стану викладання історії України (2010р.) Митрофанова підвищила методичний рівень викладання, більше уваги приділяє основним історичним теоріям і закономірностям, основним поняттям, посилила практичну спрямованість вивчення історії, зміцнила зв'язки навчання з життям, впровадила проектні технології у власну педагогічну діяльність.
Учні класу створюють неповторну комбінацію потреб, інтересів та пізнавальних можливостей, яка виключає шаблонний підхід у навчанні. Один і той же зміст не може бути однаково опрацьованим у паралельних класах, тому в побудові уроків, виборі структурних форм учитель керується методичною доцільністю та особливостями конкретних умов корекційно-педагогічного процесу. На уроках відсутня стандартність у структурі та методиці, учні виявляють активність в процесі опитування під час вивчення нового матеріалу чи його закріплення. Учитель велику увагу приділяє не скільки оцінюванню обсягу матеріалу, що залишається в пам'яті, скільки вмінню його аналізувати, узагальнювати, використовувати в нестандартній ситуації, умінню самостійно добувати знання, вести пошукову-дослідницьку роботу.