НАКАЗ
«30»
листопада 2012 р.
№_________
Про підсумки вивчення стану
викладання і рівня знань
учнів 7-9 класів з історії України
Згідно з річним планом
роботи школи з метою вивчення стану викладання
історії адміністрація протягом листопада 2012 року здійснила контроль, що включав такі питання:
•
контроль
знань, умінь і навичок учнів;
•
якість
викладання;
•
світоглядний
аспект викладання;
•
матеріальне
забезпечення кабінету.
У ході
вивчення цих питань адміністрацією школи було відвідано та проаналізовано 8 уроків з
тем: «Від найдавніших часів до встановлення державності» (7-А і 7-Б класи), «Початок
визвольної війни українського народу», «Занепад державного життя. Руіни» (8
клас), «Перші роки радянської влади в Україні», «Напередодні світової війни»
(9-А і 9-Б класи); проведено тестування
учнів 7-9 класів, проведено співбесіди з учителем, вивчено
учительську та учнівську документацію.
Головною метою
сучасного загальноосвітнього навчального закладу в Україні є виховання громадянина України, соціально
зрілої, працелюбної, творчої особистості. Виходячи з
цього, головними цілями навчання історії є:
• формування історичних знань, розвиток
історичного мислення учнів, яке передбачає
загальне розуміння історичного процесу в його різноманітності й суперечливості,
здатності застосовувати історичні знання і набуті вміння;
• виховання в учнів особистих рис громадян України,
загально людських духовних ціннісних орієнтирів, сприйняття ідей гуманізму, демократизму,
патріотизму і взаєморозуміння між народами на основі усвідомлення досвіду
історії;
• підготовка учнів до свідомої участі у суспільному житті української
держави, усвідомлення її ролі та місця в світі, формування в них
співвідповідальності за долю України.
Навчання учнів
з предмета проводиться на базі кабінету, який на 80% забезпечений наочними
посібниками, дидактичним матеріалом, мультимедійними засобами (ППЗ, відео-,
аудіо-матеріали). Це значно допомагає вчительці у підвищенні інтенсивності
уроку та підготовці до нього. Із сучасних технічних засобів навчання в кабінеті
є персональний комп'ютер і вчителька
періодично використовує можливості шкільного комп’ютерного класу для проведення
деяких уроків.
Історію України в 7-9 класах викладає вчителька
________, має ___ років педагогічного стажу, _____ кваліфікаційну категорію.
Учитель історії
України систематично та сумлінно готується до уроків, використовує сучасний
досвід учителів-дефектологів області та України. Це дозволяє обирати оптимальні
форми і методи навчання. Визначальним аспектом методики викладання історії є
особистість розумово відсталого учня з її проблемами та інтересами,
індивідуальними здібностями, базовими знаннями, рівнем сформованості вмінь
тощо.
Оптимально з
урахуванням рівня розвитку учнів 7-9
класів складено календарне планування, резервні години використано для
узагальнюючих уроків та уроків контролю і оцінювання навчальних досягнень
учнів, раціонально визначено час проведення навчальних екскурсій протягом
навчального року. Учитель творчо підходить до реалізації змісту програми, вдало
добирає об'єкти для вивчення та включає у зміст освіти приклади з історії свого регіону.
У кутку
«Готуємося до тематичного оцінювання» вчителька постійно розміщує інформацію
для учнів про те, що вони після закінчення вивчення відповідної теми мають
знати: називати, наводити приклади, пояснювати, обґрунтовувати, визначати,
порівнювати, застосовувати знання, робити висновки, дотримуватися правил
техніки безпеки, правил поведінки в природі тощо.
Порівняно з
попередньою перевіркою стану викладання історії України (2010р.) Митрофанова
підвищила методичний рівень викладання, більше уваги приділяє основним
історичним теоріям і закономірностям, основним поняттям, посилила практичну
спрямованість вивчення історії, зміцнила зв'язки навчання з життям,
впровадила проектні технології у власну
педагогічну діяльність.
Учні класу
створюють неповторну комбінацію потреб, інтересів та пізнавальних можливостей,
яка виключає шаблонний підхід у навчанні. Один і той же зміст не може бути
однаково опрацьованим у паралельних класах, тому в побудові уроків, виборі
структурних форм учитель керується методичною доцільністю та особливостями
конкретних умов корекційно-педагогічного процесу. На уроках відсутня
стандартність у структурі та методиці, учні виявляють активність в процесі
опитування під час вивчення нового матеріалу чи його закріплення. Учитель
велику увагу приділяє не скільки оцінюванню обсягу матеріалу, що залишається в
пам'яті, скільки вмінню його аналізувати, узагальнювати, використовувати в
нестандартній ситуації, умінню самостійно добувати знання, вести
пошукову-дослідницьку роботу. ЧИТАТИ ДАЛІ /СКАЧАТИ
|