Дефектолог-практик - Методичний проект
Дефектолог-практик
Вівторок, 06.12.2016, 15:08
Ви увійшли як Гість | Група "Гості"Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна Методичний проектМій профільРеєстраціяВихідВхід
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 92
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

ПАСПОРТ МЕТОДИЧНОГО МІНІ-ПРОЕКТУ

( в рамках роботи «Школи молодого педагога-дефектолога»)

Автор  проекту

Прізвище, імя та по батькові: Кірія Анжела Віталіївна

Місце роботи: Костянтинівська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат

для дітей з вадами розумового розвитку

Посада: заступник директора з навчально-виховної роботи

Опис проекту

Назва проекту: «Методична шпаргалка»

Епіграф:       Людина освічена – та, яка знає, де знайти те, чого вона не знає.

Георг Зіммель

Основні питання

Ключове питання: «Увага! Сучасні педагогічні технології.»

Тематичні питання:

·        Які нестандартні форми навчальної діяльності є ефективними в умовах спеціальної освіти?

·        Якою має бути проектна діяльність у допоміжній школі?

·        Які особливості впровадження інтерактивних технологій у навчання дітей з вадами розумового розвитку?

Актуальність теми

     Проблема нових відносин між вчителем і учнем, нового погляду на навчально-виховний процес давно хвилювала педагогів школи-інтернату.

     По-різному в різні часи називали її: педагогіка співробітництва, педагогіка толерантності, методика особистісно орієнтованого навчання. Але головне не в назві, а в суті цього питання: в центрі процесу навчання повинні бути учень, його інтереси та потреби.

      В межах реалізації  керівницького проекту «Вдосконалення професійної майстерності педагогів у системі сучасного внутрішньошкільного управління спеціальною школою», під час аналізу рівня сформованості професійних компетентностей учителів виявлено необхідність у підвищені рівня обізнаності педагогів щодо особливостей впровадження сучасних педагогічних технологій у корекційно-педагогічний процес.

    Враховуючи вищесказане, визначено проблему дослідження: протиріччя між  теоретичними знаннями  про інноваційні педагогічні технології та досвідом  впровадження їх у навчально-корекційний процес спеціального інтернатного закладу.

Тип проекту

·        За кінцевим результатом – практико-орієнтований.

·        За змістом – інформаційно-навчально-пошуковий.

·        За кількістю учасників – колективно-груповий.

·        За тривалістю – короткостроковий (міні-проект). 

Учасники проекту: учителі-дефектологи (початківці та їх наставники) Костянтинівської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату для дітей з вадами розумового розвитку.

Стислий опис

Міні-проектом передбачено розробка методичних рекомендацій щодо особливостей використання адаптованих сучасних педагогічних технологій у корекційно-педагогічному процесі, які б сприяли підвищенню рівня ефективності впровадження даних технологій в умовах спеціального навчального закладу.

Нормативна база проекту

·        Закон України «Про загальну середню освіту»//Освіта України.  - 1999. - 23 червня.

·        Закон України «Про освіту», ухвалений Верховною Радою України 23 березня 1996 р. – К.:Генеза, 1996. – 36 с.

·        Національна доктрина розвитку освіти в Україні у ХХІ ст. // Освіта України. – 2001. - № 29. – с. 4-6. та інше.

Мета міні-проекту: розробити методичні рекомендації щодо використання в корекційно-педагогічному процесі сучасних новітніх технологій в умовах спеціальної освіти.

Задачі міні-проекту:

·        Створити добірку методичних пам’яток щодо використання в корекційно-педагогічному процесі сучасних новітніх технологій ( методу проектів, інтерактивного навчання, нестандартних форм навчання) в умовах спеціальної освіти (в друкованому та цифровому форматах).

·        Ознайомити учителів з новими методичними посібниками та періодичною літературою.

Прогнозований результат: Систематизувати і розширити знання учителів школи про сучасні методи та технології навчання. Сприяти підвищенню рівня умотивованості педагогів до самоосвіти і підвищення рівня професійної компетентності.

Напрямки реалізації проекту: аналітичний, методичний, інноваційний.

Базовий матеріал: матеріали методичних об’єднань учителів школи, узагальнений досвід колег, матеріали відкритих уроків тощо.

Методичний продукт: добірка  методичних пам’яток щодо використання в корекційно-педагогічному процесі сучасних новітніх технологій ( методу проектів, інтерактивного навчання, нестандартних форм навчання) в умовах спеціальної освіти (в друкованому та цифровому форматах).

Тезаурус: метод проектів, проектна діяльність, педагогічні інновації, інтерактивне навчання, нестандартні форми навчання.

 

 

АЛГОРИТМ РЕАЛІЗАЦІЇ МІНІ-ПРОЕКТУ

1. Організація проекту.

1.1. Визначення теми і мети проекту.

Мета міні-проекту: Систематизувати і розширити знання учителів школи про сучасні методи та технології навчання. Сприяти підвищенню рівня умотивованості педагогів до самоосвіти і підвищення рівня професійної компетентності.

Задачі міні-проекту:

·        Створити методичні пам’ятки щодо використання в корекційно-педагогічному процесі сучасних новітніх технологій в умовах спеціальної освіти (в друкованому та цифровому форматах).

·        Ознайомити учителів з новими методичними посібниками та періодичною літературою.

1.2. Формулювання проблеми та гіпотези до її розв’язання: інформації про сучасні педагогічні методи та технології багато, педагоги школи їх використовують, але виникла необхідність у створені компактної методичної скарбнички, яка б займала мінімум місця і містила в собі необхідну для вчителя інформацію. Це сприяло б підвищенню якості підготовки педагогів до уроків.

2. Планування діяльності в міні-проекті.

2.1. Визначення джерел інформації:

·        Особисті папки з самоосвіти педагогів;

·        Новинки методичної літератури та спеціальної періодичної літератури;

·        Інтернет – ресурси на цифрових носіях.

2.2. Опис бажаних кінцевих результатів: добірка пам'яток щодо теорії та практики впровадження педагогічних новацій ( у схемах, таблицях, або перелік рекомендацій тощо), як на папері, так і на цифрових носіях.

2.3. Розподіл завдань.

Вчителі за бажанням діляться на 3 групи:

І група – «Інтерактивне навчання»,

ІІ група – «Проектне навчання»,

ІІІ група – «Нестандартні форми навчання».

3. Дослідження теми проекту.

3.1. Відбір необхідної інформації.

3.2. Аналіз зібраної інформації.

3.3. Підведення підсумків, пропозиції щодо адаптації даних новацій до умов спеціальної освіти.

4. Результати.

4.1.  Оформлення результату на ватмані.

4.2. Демонстрація (презентація) результату: представники груп захищають свої проекти «Шпаргалок».

4.3. Оцінювання й підбиття підсумків: обговорення, внесення поправок  або додавання інформації тощо. Оцінювання за наступними критеріями: змістовність,  локанічність, зрозумілість, компактність, доречність. счетчик посещений
  • Дайджест "Усе для школи"
  • Міністерство освіти і науки
  • Інститут інноваційних технологій
  • Освіта Донеччини
  • Відді освіти осіб з особливими потребами
  • Костянтинівська спец. школа-інтернат
  • Сайт для педагогів
  • Видавництво «Шкільний світ»
  • Безкоштовний каталог сайтів Каталог сайтів
    сайт Кірії Анжели Віталіївни