Дефектолог-практик - Пам'ятка+джерела інф-ції
Дефектолог-практик
Вівторок, 06.12.2016, 15:05
Ви увійшли як Гість | Група "Гості"Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна Пам'ятка+джерела інф-ціїМій профільРеєстраціяВихідВхід
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 92
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
ПАМЯТКА
«З чого починається ефективний урок»
 
На помилках вчаться. Помилки навіть потрібні для навчального процесу. Діти не повинні боятися припуститися помилки.
Давайте дітям максимально виявити свою ініціативу. Вчіть учнів самостійно думати і працювати.
Творче ставлення до роботи й навчання — запорука ефективного уроку.
Не у всіх дітей вистачає терпіння та наполегливості поступово переходити від простого до складного. Не давайте учням зневіритись у своїх силах.
Якщо ваш голос виказує роздратування, розчарування та зневіру, діти запам’ятають саме ці емоції, а не мудрість, яку ви намагалися до них донести.
Кожен учень по-своєму сприймає матеріал. Зважайте на це.
Найкращий той діалог, у процесі якого діти відгукуються не на слова, а на думки.
Добрій пам’яті передує пильна увага.
Думки учня набагато продуктивніші за думки вчителя.
Чогось навчитися можна тільки практикою.
Повторювати вивчений матеріал потрібно з інтервалами. Так економніше та ефективніше.
Створюйте проблемні ситуації на уроках. Там, де немає вибору, немає мислення.
Якщо дитина дивується — вона починає мислити. Нові ідеї —- продукт творчої уяви.
Зацікавленість — найдужча мотивація до навчання.
Учіть дітей робити нотатки.
Запам’ятовування матеріалу часто-густо залежить від його викладу. Про рівень учителя можна зробити висновок із того, як він уміє висловлюватися.
Є два основні мотиви, які формують поведінку людини: отримати винагороду й уникнути покарання. Застосовуйте ці мотиви на уроках.
Якщо вчитель стоїть, він більше привертає до себе увагу дітей.
Плануйте дискусії, диспути на уроці. Це посилює увагу дітей.
Учитель не повинен говорити без зупину. Діти не встигають за його думками.
          • Про те, наскільки цікавим є зміст уроку, робіть висновок не зі свого погляду, а з погляду учнів. Особливо ретельно готуйте початок уроку. Часто саме від нього залежить успіх усього заняття.
Методичний словник
Мотивація - це так звані психічні явища, що стали спонуканням до виконання тієї або іншої дії, учинку, що визначають активність особистості та її спрямованість на досягнення запланованого результату.
Мотиваційна поведінкаце результат дії двох чинників: особистісного та ситуаційного.
Особистісний чинник– це потреби, мотиви, настанови, цінності;
Cитуаційний чинник – зовнішні умови, наприклад: поведінка інших людей, оцінки й реакції оточення.
Мотивусвідомлена потреба, яка викликає активність людини й визначає спрямованість цієї активності.
Стимулспонукальна причина (звичайно зовнішній вплив), що суб'єктивно сприймається й викликає спрямовану активність людини. У деяких випадках стимул може стати мотивом, для чого людина мусить усвідомити стимул, «переробити» та відбити його у свідомості.
Мотивування пояснення людиною причин своїх дій із посиланням на обставини, що спонукали її до вибору певної дії.
Зовнішня мотивація заснована на заохоченнях, покараннях та інших видах стимуляції, які або спрямовують, або гальмують поведінку людини. У разі зовнішньої мотивації чинники, що регулюють поведінку, не залежать від внутрішнього «я» особистості.
Внутрішня мотивація сприяє одержанню задоволення від роботи, викликає інтерес, радісне збудження, підвищує самоповагу особистості.

Дидактичні характеристики внутрішніх мотиваційних технологій навчання

Види технологій
Методи навчання
Використовувані прийоми навчання
Вступна мотивація
Мотивуючий вступ
Віднесення до особистості
Віднесення до ситуації
Приголомшення
Виступ із цитатою, питанням
Мотивуюча демонстрація
Попереднє відвідування підприємств
Попередній показ досліджуваного явища, процесу
Поточна і заключна мотивація
Етап викладу матеріалу: лекція, бесіда, розповідь.
Орієнтація змісту навчального матеріалу на його практичний зміст і на конкретну професійну діяльність
Демонстрація в мовленні практичного використання теоретичних положень, що наводяться
Етап формування і контролю діяльності: розв’язання задач і рішення завдань, виконання лабораторних робіт
Надання права вільного вибору завдань, створення завдань оптимальної складності, новизна і непередбачуваність завдань
Позитивний зворотний зв'язок або інформування учнів про успішність їхньої діяльності
 






















ДЖЕРЕЛА ІНФОРМАЦІЇ
 
Література:
1. Гулеватий В. Л. Шляхи підвищення мотивації навчання. Вінниця, 2006.
2. Суховерхова Л. Інноваційні форми методичної роботи. Газета „Завуч”, 2008, № 17-18.
3. Учні з проблемами у навчанні: діагностика і допомога. Газета „Завуч”, 2005, № 1.
4. Яновицька О. В. Як навчати й вчитися на уроці. Санкт-Петербург, 2006.
  • Дайджест "Усе для школи"
  • Міністерство освіти і науки
  • Інститут інноваційних технологій
  • Освіта Донеччини
  • Відді освіти осіб з особливими потребами
  • Костянтинівська спец. школа-інтернат
  • Сайт для педагогів
  • Видавництво «Шкільний світ»
  • Безкоштовний каталог сайтів Каталог сайтів
    сайт Кірії Анжели Віталіївни