НАКАЗ
від 03 січня 2012 р. №_____
Про стан психолого-педагогічного забезпечення
процесу адаптації учнів 5 класу до навчання у школі II ступеня
Згідно з вимогами річного плану роботи школи щодо організації навчально-виховного процесу учнів 5 класу в 2011-2012 навчальному році була проведена відповідна робота з дотримання наступності між початковою та основною школами та адаптації до навчання учнів 5-х класів.
Протягом І семестру 2011-2012 навчального року педагогічний колектив школи-інтернату працював над вирішенням дидактичної проблеми щодо адаптації учнів 5 класу до навчання у основній школі. Для попередження можливих негативних явищ на даному етапі розвитку особистості школяра з вадами розумового розвитку, виявлення труднощів адаптації психологічною службою школи проведено спеціальне психологічне дослідження. Мета даного дослідження полягала у виявленні потенційної «групи ризику», тобто дітей, чиє подальше навчання та виховання пов'язані із суттєвими труднощами (діти з емоційними розладами, порушеннями поведінки, зниженням рівня навчальних досягнень), через дослідження таких адаптаційних процесів:
· процес міжособистісної взаємоадаптації між окремими членами класного колективу, між колективом і педагогами;
· процес реадаптації раніше сформованих і переадаптації актуалізованих міжособистісних контактів учнів у змінених, оновлених обставинах навчання;
· внутрішні процеси самопристосування учнів у змінених умовах шкільного життя.
Дослідження проводилося протягом жовтня-грудня 2011 року. Обстеженню підлягали учні 5 класу (класний керівник - _____) Загальна кількість респондентів склала ___ осіб. Із них: дівчаток - _, хлопчиків - _ осіб.
У результаті дослідження виявлено _ учнів (_____) з високим рівнем тривожності і труднощами у соціально-психологічній адаптації (це становить _% від загальної кількості досліджуваних). За результатами дослідження розроблені рекомендації класному керівнику, учителям і вихователям, батькам щодо індивідуального підходу до дезадаптованої дитини відповідно до причин труднощів адаптації. Для учня з високим рівнем тривожності організовано індивідуальну корекційну роботу щодо емоційної регуляції тривожності. Такі заняття заплановані на січень-лютий 2012 року (6-7 занять).
Крім того, з метою оптимізації процесу адаптації, уникнення деформації формування особистості та попередження утрати контакту з дітьми, психологічною службою проводиться психологічна просвіта батьків і педагогів (індивідуальні консультування, тренінги, психолого-педагогічні консиліуми).
Вивчаючи стан адаптації учнів 5 класу до навчання в основній школі, членами
шкільної ПМПК було відвідано ряд уроків та виховних заходів, проведено
співбесіди з учителями та класним керівником, проаналізовано навчальні
досягнення учнів за результатами І семестру в порівнянні з вхідним контролем
вересня 2011 р.... СКАЧАТИ>>>