Доброго дня, шановні колеги!
Пропоную вашій увазі декілька практичних порад щодо створення і популяризації шкільного сайту на прикладі сайту Костянтинівської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату для дітей з вадами розумового розвитку.
Метою створення власного сайту було:
· активізація впровадження інформаційно-комунікаційних технологій,
· залучення педагогів школи-інтернату до подальшої творчої діяльності,
· популяризації освітнього закладу,
· обмін позитивним педагогічним досвідом;
· формування і розвиток інформаційної і комп’ютерної компетентності педагогів і вихованців інтернату.
Автором і адміністратором сайту є Кірія А.В., але в оформлені і поповнені сторінок сайту беруть участь педагоги і учні старших класів. На сторінках сайту школи-інтернату розміщено інформацію про школу, методичні доробки педагогів школи, матеріали педагогічної ради, спецсемінарів, атестації педпрацівників, методичних і навчально-виховних проектів, інформація для батьків тощо. Школярі, які займаються в гуртку «Юний інформатик» ведуть дитячу сторінку на сайті, діти вміло розміщують фотоматеріали, роблять короткі повідомлення про цікаві події в школі. Звичайно, ця робота ведеться у тісному співробітництві з дорослими.
Перед тим як створювати сайт ми продумали:
· На яку аудиторію користувачів він буде розрахований: ( наш сайт розрахований на учасників корекційно-педагогічного процесу,вчителів-дефектологів, вчителів-логопедів, вихователів, заступників директорів з навчально-виховної роботи, керівників методичних об'єднань педагогів спеціальних шкіл-інтернатів; вчителів, які працюють в системі інклюзивної освіти, батьків дітей з психофізичними вадами розвитку, студентів дефектологічних факультетів педагогічних ВНЗ).
· Зміст сайту. Вимоги до змісту і якості шкільного сайту містяться в нормативних документах, які ви бачите на слайді. Я не буду переказувати зміст даних нормативів, просто хочу поділитися власними хитрощами швидкого і, головне, безкоштовного створення і оптимізації шкільного сайту.
Сайт створювала користуючись довідником HTML, автором якого є Володимир Городулін. Створення гіперпосилань на різні сторінки сайту, на корисні сайти для педагогів – всі ці операції я виконувала за вказаним довідником, можу поділитися його адресою http://html.manual.ru/, ще одним помічником в створені сайту для мене став сайт «Постройка.ру» http://www.postroika.ru/ на якому можна знайти відповіді на питання про створення і популяризацію сайту.
Але створення сайту, наповнення його корисною інформацією – це тільки пів діла. Слід зробити його видимим для користувачів Інтернету.
З метою популяризації свого сайту запропонуйте колегам з інших шкіл розмістити посилання на ваш сайт. А в блоках власного сайту: «Друзі сайту» або «Корисні посилання» розташуйте посилання на сайти, які допоможуть користувачам знайти потрібну інформацію.
Звичайно рівень відвідування сайту значно підвищується після реєстрації його в пошукових системах, таких як Яндекс, Гугл та інш. Але треба знати, що сайти створені в системі UCOZ можуть бути безкоштовно зареєстровані в пошукових системах тільки через 30 днів існування, в разі якщо сайт наповнений інформацією і є активним, тобто має користувачів. Це зроблено для запобігання присутності в системі пустих неактивних сайтів. Тому перший місяць слід активно додавати матеріали, сторінки сайту.
Пошукові системи цінують сайти, які багаті на інформаційність змісту. Тобто слід намагатися збільшити текстове наповнення сайту.
Оптимальними слід вважати сторінки, які мають 500-3000 слів або 2-20 кб. тексту (від 2 до 20 тис. символів). Сторінка, яка складається лише з декількох речень, має менше шансів попасти в топ пошукових систем. Крім того, велика кількість тексту на сторінці підвищує видимість сторінки в пошукових системах за рахунок рідких або випадкових пошукових фраз, що в деяких випадках може надавати непоганий приток відвідувачів.
Ще один з засобів, який допоможе оптимізувати сайт – це Ключові слова (фрази), вони повинні зустрічатися в тексті як мінімум 3-4 рази. Верхня границя залежить від загального об'єму сторінки – чим більше загальний об'єм, тим більше повторень можна зробити. І ще одна підказка – чим ближче ключове слово або фраза до началу документу, тим більшу вагу вони отримують в очах пошукової системи.
Власний досвід роботи з популяризації сайту показує, що під час додавання будь-якого матеріалу обов’язково треба заповнювати графу з тегами. Запис повинен бути коротким, але інформативним і привабливим, містити ключові слова, характерні для даної сторінки.
Інформацію, про те як найкраще оптимізувати свій сайт за допомогою тегів, можна знайти у «Підручнику з оптимізації сайту» за такою адресою: http://tutorial.semonitor.ru/ .
Одним з основних факторів оптимізації сайту є його структура. Декілька практичних порад:
Загальне правило – чим більше, тим краще. Збільшення числа сторінок сайту покращує його видимість в пошукових системах. Крім того, поступове додавання нових інформаційних матеріалів на сайт сприймається пошуковим системами як розвиток сайту.
Навігаційне меню
Як правило, любий сайт має навігаційне меню. Слід використовувати ключові слова в посиланнях меню, це дозволить надати додаткову вагу тим сторінкам, на котрі веде посилання.
Головна сторінка сайту
Оптимізуйте головну сторінку сайту під найбільш важливі для вас словосполучення. Ця сторінка має найкращі шанси попасти в топ пошукових систем.
Пам’ятайте, що на головну сторінку сайту може приходиться до 30-40% загального пошукового трафіку.
Обов’язковий зворотній зв'язок – сайт повинен бути живим. Функціонування гостьової книги, форуму, різних опитувань залучає користувачів до обміну думками, віртуального спілкування.
Результати своєї роботи з популяризації сайту ви можете побачити в модулі статистики. Статистика нашого сайту показує, що за період з вересня 2010 року до сьогоднішнього дня його відвідало більше 122 тисяч користувачів, я гадаю що це непоганий показник. Статистичні показники відвідування сайту по країнах дозволяє зробити висновок, що матеріали нашого сайту цікаві за межами України. Практика показала, що створення, постійне наповнення шкільного сайту сприяє підвищенню інформаційної компетентності учасників корекційно-педагогічного процесу та іміджу школи-інтернату.
Закінчити свій виступ хочу словами Георга Зіммеля, які є моїм педагогічним кредо: Людина освічена – та, яка знає, де знайти те, чого вона не знає.
Я бажаю, вам панове, успіхів, наснаги і насолоди від того чим ви займаєтесь. Дякую за увагу.