Дефектолог-практик
Субота, 18.08.2018, 17:48
Ви увійшли як Гість | Група "Гості"Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна РекомендаціїМій профільРеєстраціяВихідВхід
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 103
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Розглянувши науково-теоретичні та практичні питання щодо використання ІКТ у корекційно-виховному процесі спеціальної школи учасники засідання творчої групи з проблеми

«Використання ІКТ в умовах спеціальної школи-інтернату»,

висловили наступні рекомендації:

  1. Здійснювати інформаційну підтримку щодо створення освітнього інтернет-ресурсу по продукуванню інформації з метою автоматизації процесів інформаційно-методичного забезпечення.
  2. Використовувати можливості електронних видань та інформаційних ресурсів освітнього призначення, розміщених в мережі Інтернет.
  3. Створювати і використовувати психолого-педагогічні діагностичні методики для автоматизації моніторингу рівня навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами; проводити оперативний моніторинг навчального процесу із використанням тестуючих комп'ютерних систем (О. Іваницький, І. Булах, В. Бочарникова, І. Солуха та ін.).
  4. Здійснювати навчальну діяльність з використанням засобів ІКТ в аспектах, що відображають особливості конкретного навчального предмету, організовувати інформаційну взаємодію між учасниками корекційно-педагогічного процесу через інтерактивні засоби.
  5. Адаптувати зміст чинних комп'ютерних програм з навчальних предметів загальноосвітніх навчальних закладів використовувати їх можливості в спеціальних школах.
  6. Дотримуватись умов забезпечення спеціальної організації використання комп'ютерних технологій у процесі вивчення учнями основ наук природничо-математичного циклу, так і очікуваний навчально-корекційний ефект.
  • дидактичні умови: добір змісту навчального матеріалу та його структурування; забезпечення зворотного зв'язку; управління навчальною діяльністю учнів; реалізація індивідуалізованого навчання; організація взаємодії системи «учень-комп'ютер»;
  • ергономічні умови: врахування офтальмологічних і соматичних показників учнів; форми викладу навчальної інформації; організація навчального середовища; інтенсивність і тривалість роботи з комп'ютером; захист учнів від фізичного і зорового перевантаження та втоми;
  • естетичні умови: художньо-образне оформлення зображень та звукових супроводів; контрастність та виразність інформації (явищ і процесів), її рефлексивний характер.

7. Широко використовувати комп'ютер в спеціальній школі як однин з ефективних засобів навчання і реабілітації дітей з різними психофізичними вадами. Для цього необхідно:

  • добирати такі навчально-корекційні завдання, вирішення яких без комп'ютера є складним або практично нездійсненним в умовах традиційного навчання;
  • прагнути до досягнення в учнів більш високої мотивації під час використання комп'ютера та взаємодії з ним, ніж під час традиційного навчання;
  • забезпечувати за рахунок застосування НІТН вчасної градуйованої системи допомоги учневі в засвоєнні знань;
  • забезпечувати індивідуалізацію процесу виконання завдань за допомогою комп'ютера.

ЛІТЕРАТУРА

1. Волобуєва Т. Б. Інформаційні технології в освіті. Методичний посібник. – Донецьк: «Каштан», 2007. С. 4-6, 89-114.

2. Волобуєва Т. Б. Формування єдиного цифрового простору – стратегічний вектор розвитку регіональної освіти. // Педагогічна скарбниця Донеччини. – 2011. - №1. – с. 14- 17.

3. Волобуєва Т. Б. Формування інноваційної готовності педагогів. // Управління школою. - 2009.- №6. – с.62-67.

4.Єльникова О.В. Вимірюваннярівняінформатизаціїнавчального закладу. - http://www.narodnaosvita.kiev.ua/vupysku/5/statti/4elnikova.htm

5. Забродська Л. Інформаційні технології навчання та управління. – Л.: Шлях, 2001. – 86 с.

6. Забродська Л. М. Проблеми інформатизації освіти // Комп’ютер у школі.

7. Забродська Л. М. Педагогічні основи впровадження інформаційних технологій в ЗНЗ// Інноваційні технології: Наук. – метод. зб. наук. праць. – К.: ЦІППО, 2001. С. 20-27.

8. Забродська Л.М. Інформатизація закладів освіти як актуальна проблема/ Зміст і технології шкільної освіти. Матеріали звіт. наук. конф. 28-30 березня 2000 р. – К.: Пед. думка, 2000. –С.91-93.

9. Легкий О.М. Проблеми використання комп'ютерних технологій у спеціальній школі // Науково-методичний збірник “Дидактичні та соціально-психологічні аспекти корекційної роботи у спеціальній школі”. – Київ. – 2000. – С.113-117.

10. Лунячек В. Управління школою в контексті інформатизації / В. Лунячек // Управління школою. – 2004. – №7. – С. 5-15.

 

  • Дайджест "Усе для школи"
  • Міністерство освіти і науки
  • Інститут інноваційних технологій
  • Освіта Донеччини
  • Відді спеціальної та інклюзивної освіти
  • Костянтинівська спец. школа-інтернат
  • Сайт для педагогів
  • Видавництво «Шкільний світ»
  • Безкоштовний каталог сайтів Каталог сайтів
    сайт Кірії Анжели Віталіївни