НАКАЗ
від 03 січня 2012 р.
№_____
Про стан психолого-педагогічного
забезпечення процесу адаптації учнів 5
класу до навчання у
школі II
ступеня
Згідно з вимогами річного плану роботи школи щодо організації навчально-виховного
процесу учнів 5 класу в 2011-2012 навчальному році була проведена відповідна
робота з дотримання наступності між початковою та основною школами та адаптації
до навчання учнів 5-х класів.
Протягом І семестру 2011-2012 навчального року педагогічний колектив школи-інтернату
працював над вирішенням дидактичної проблеми щодо адаптації учнів 5 класу до
навчання у основній школі. Для
попередження можливих негативних явищ на даному етапі розвитку особистості школяра з вадами
розумового розвитку, виявлення труднощів адаптації психологічною службою школи проведено спеціальне
психологічне дослідження. Мета даного дослідження
полягала у виявленні
потенційної «групи ризику», тобто дітей, чиє подальше навчання та виховання пов'язані із
суттєвими труднощами (діти з емоційними розладами, порушеннями поведінки, зниженням рівня навчальних досягнень), через дослідження таких адаптаційних
процесів:
·
процес міжособистісної взаємоадаптації між окремими членами класного колективу,
між колективом і педагогами;
·
процес реадаптації раніше сформованих і переадаптації актуалізованих міжособистісних контактів учнів у змінених,
оновлених обставинах навчання;
·
внутрішні процеси
самопристосування учнів у змінених умовах шкільного життя.
Дослідження проводилося протягом
жовтня-грудня 2011 року. Обстеженню підлягали учні 5 класу (класний керівник - _____) Загальна кількість респондентів склала ___ осіб. Із
них: дівчаток - _, хлопчиків - _ осіб.
У результаті дослідження виявлено _ учнів (_____) з
високим рівнем тривожності і труднощами у
соціально-психологічній адаптації (це
становить _% від загальної кількості досліджуваних). За результатами дослідження розроблені
рекомендації класному керівнику, учителям і вихователям, батькам щодо індивідуального підходу до дезадаптованої дитини відповідно до причин труднощів адаптації. Для учня з високим рівнем тривожності
організовано
індивідуальну корекційну роботу щодо емоційної регуляції тривожності. Такі
заняття заплановані на січень-лютий 2012 року (6-7 занять).
|