АДАПТОВАНІ ПРОЕКТНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ПЕДАГОГІЧНІЙ
ДІЯЛЬНОСТІ ЛОГОПЕДА
Особливості використання на заняттях
із розвитку мовлення у спецшколах-інтернатах
Автори: Сєдая Н.В. - логопед Костянтинівської СЗШІ № 32
Кірія А.В. - заступник директора з НВР Костянтинівської СЗШІ № 32
Сучасна спеціальна освіта покликана не
тільки надавати знання та формувати навички для життя в суспільстві, а й
сприяти набуттю життєвих ціннісних орієнтацій, розвитку вмінь прийняття рішень,
застосування інформаційних і комунікаційних технологій, мобільності й
адаптованості.
В рамках роботи педагогічного колективу
школи-інтернату над методичною проблемою «Особливості впровадження проектних
технологій у корекційно-педагогічний процес» було вирішено експериментально
перевірити продуктивність і можливості застосування інновацій в умовах
спеціальної освіти.
Учитель –
логопед висунула гіпотезу про те, що впровадження адаптованих проектних технологій у роботу з
розвитку мовлення може сприяти підвищенню рівня
мовленнєвої компетентності дітей – логопатів з обмеженими можливостями
здоров'я та адаптації їх у соціумі.
Для проведення
експерименту були визначені напрямки, види, форми і методи роботи щодо активізації мовленнєвої і
пізнавальної діяльності учнів з психофізичними вадами розвитку.
Мета
експерименту: довести, що
впровадження адаптованих проектних
технологій у роботу з розвитку мовлення сприяє підвищенню ефективності
корекційного впливу на формування мовленнєвої компетенції дітей – логопатів з
обмеженими можливостями здоров'я та
адаптації їх у соціумі. Задачі:
1.
Розробити
модель навчально-корекційного проекту з розвитку мовлення в умовах спеціального
інтернатного закладу.
2.
Розробити систему роботи учителя-логопеда щодо
впровадження методу проектів у діяльність з розвитку мовлення.
Протягом
експерименту вчитель-логопед
організувала проекти з розвитку
мовлення:
·
четвертий
клас - «Минуле знати – себе поважати»,
·
другий
клас -«Як дзвенять сніжинки» (вивчення спадщини В. Сухомлинського), «Державні
символи України – святині України» (згідно
програми з курсу «Я і Україна») (Додаток 1).
Вибір
групи дітей–логопатів та теми майбутнього проекту обумовлювався загальною лексичною тематикою, яка вивчалась
одномоментно на різних предметах (читання, Я і Україна). Реалізація вказаних
проектів сприяла створенню наступної
системи роботи.СКАЧАТИ ПОВНУ ВЕРСІЮ СТАТТІ>>>МОДЕЛЬ>>>