Дефектолог-практик
Субота, 27.04.2024, 01:23
Ви увійшли як Гість | Група "Гості"Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна Мій профільРеєстраціяВихідВхід
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 111
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » 2011 » Вересень » 19

У Державній  національній програмі „Освіта”  (Україна ХХІ століття) наголошується на необхідності вдосконалення освіти дітей з особливостями психофізичного розвитку в системі закладів суспільного виховання, забезпечення їхньої повноцінної життєдіяльності та соціальної адаптації, розвитку адаптаційних можливостей.

      Діти з відхиленням психофізичного розвитку мають, як відомо, сталу соціальну дезадаптацію, яка обмежує можливості їх інтеграції в соціум. З огляду на це необхідно впроваджувати заходи щодо поліпшення стану соціальної адаптації, особливо вмінь та навичок в усіх видах мовленнєвої діяльності.

      Сучасні дослідження в області дефектології ( Р.Є. Левіна, Г.А. Каше,  Н.А. Нікашина, Л.Ф. Спірова, А.Р. Лурія, Є.Ф. Соботович і інш.) дозволяють встановити, що структура недорозвитку мовлення розумово відсталих учнів залежить від порушення інтелекту.

         У 2007 році був обстежений стан формування мовленнєвої компетентності учнів 2 класу за оціночною шкалою, яка містила в собі  такі показники: уміння сприймати текст на слух, розвиток діалогічної та монологічної мови, володіння уміннями створювати усні та писемні висловлювання ( з допомогою вчителя), культура мовлення.

Показники стану мовленнєвої діяльності обстежених учнів дали змогу зробити слідуючи висновки:

         у 80% учнів 2 класу наявні порушення мовлення усного чи письмового  (діти – логопати);

         60% учнів неправильно структурують усні  висловлювання , а записати їх можуть тільки за допомогою дорослого;

         54% дітей відповідають на питання після прослуховування тексту, відповіді короткі, часто односложні;

         28% учнів можуть самостійно розповісти 2-3 речення (монолог), але тільки за зразком;

         40% обстежених дітей не хотіли вести діалог з дорослими, замикалися в собі.

    У розумово відсталих молодших школярів відмічається незформованість багатьох інших функцій: зорового аналізу; синтезу; просторових уявлень; слухової і мовної диференціації звуків мовлення; порушення уваги, пам’яті, емоційно-вольової сфери. це призводить в свою чергу до затримки формування і розвитку діяльності учнів початкових класів допоміжної школи. Повна версія статті>>>

Переглядів: 4206 | Додав: Администратор | Дата: 19.09.2011 | Коментарі (0)

  • Дайджест "Усе для школи"
  • Міністерство освіти і науки
  • Інститут інноваційних технологій
  • Освіта Донеччини
  • Відді спеціальної та інклюзивної освіти
  • Костянтинівська спец. школа-інтернат
  • Сайт для педагогів
  • Видавництво «Шкільний світ»
  • Безкоштовний каталог сайтів Каталог сайтів
    сайт Кірії Анжели Віталіївни